Медия без
политическа реклама

И продуцент на Pink Floyd обвини Роджър Уотърс в антисемитизъм

28 Септ. 2023
Роджър Уотърс
Снимка: Архив
Роджър Уотърс

Музикалният продуцент Боб Езрин, работил по четири албума на британската рок група „Пинк Флойд“, обвини нейния съосновател Роджър Уотърс в антисемитизъм, пише в. "Таймс". 

Според изданието интервю с Езрин, който е канадец от еврейски произход, ще бъде включено в нов документален филм, озаглавен "Тъмната страна на Уотърс". Той е заснет от британския журналист Джон Уеър с подкрепата на неправителствената организация Campaign Against Antisemitism.

В разговора Езрин цитира редица примери, които според него показват, че Уотърс е правил обидни забележки или действия спрямо евреите. Той твърди, че Уотърс е съчинил песен, в която нарича агента на групата Брайън Морисън с обиден епитет. В друг епизод от филма саксофонистът Норберт Стахел, който е свирил с Уотърс, си спомня, че музикантът гневно е отхвърлил чинията си в ливански ресторант. Езрин изразява в интервюто си предположение, че самият Роджър Уотърс изобщо не се смята за антисемит.

Боб Езрин копродуцира The Wall (1979) заедно с Уотърс и Гилмор, а след напускането на групата от страна на басиста той продължава да работи с останалите. Продуцент е също на A Momentary Lapse of Reason (1987), The Division Bell (1994) и прощалния албум The Endless River, издаден в памет на Рик Райт (2014). Канадецът е работил с десетки изпълнители и групи, включително "Аеросмит", "Дийп Пърпъл", "Кис", Лу Рийд и "Ю Ту", но най-много с Алис Купър, който го нарича "нашият Джордж Мартин" - по аналогия с легендарния продуцент на "Бийтълс". 

80-годишният Уотърс е многократно обвиняван в антисемитизъм. Той многократно призовава за културен бойкот на Израел и сравнява политиката на еврейската държава спрямо палестинците с режима на апартейд в Южна Африка. На повече от 200 концерта Уотърс пусна балон във формата на прасе с изображения на звездата на Давид в залата, а един от сценичните му тоалети, препращащ към образа на диктатора Пинк от филма "Стената" (1982), наподобява нацистка униформа.

Турнето на Уотърс в Германия тази пролет беше съпроводено със скандал, като община Франкфурт се опита да отмени концерта му в града, но съдът реши друго. След концерта Уотърс отрече всички обвинения и каза, че е бил подложен на политически мотивиран тормоз.

Франкфурт няма право да отмени концерта на Роджър Уотърс, насрочен в зала "Фестхале" за 28 май. Това реши местен административен съд, като посочи, че такива правомощия нямат нищо градът нито провинция Хесен, чийто икономически център е той.

По-рано тази година Поли Самсън - съпруга на китариста Дейвид Гилмор и текстописка в късните албуми на "Пинк Флойд" нарече Уотърс "апологет на Путин", "гнил до дъното на антисемитската си душа", "лъжлив, крадлив, лицемерен, пеещ на плейбек, женомразец, мегаломан". Гилмор подкрепи Самсън, коментирайки, че "всяка дума е доказуема истина". Китаристът на "Пинк Флойд", чиято снаха е украинка, има сериозни идейни разногласия с бившия си колега по отношение на войната Русия-Украйна (сякаш десетилетните им творчески неразбирателства не стигат).

Ясно е, че Роджър Уотърс и Дейвид Гилмор не се обичат - поне от началото на 80-те години насам. Но враждата им премина в нова фаза с избухването на Поли Самсън - съпруга на китариста и текстописка в късните албуми на "Пинк Флойд".

 

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата