Медия без
политическа реклама

„Фантомът на операта“ се завръща само в София

Артистите от бродуейския мюзикъл на Андрю Лойд Уебър вече се чувстват като у дома си в България

29 Авг. 2024
Бриджит Костело, Надим Нааман, Лара Мартинс, Дъги Картър и Джорджа Уилкинсън (от ляво на дясно).
БГНЕС
Бриджит Костело, Надим Нааман, Лара Мартинс, Дъги Картър и Джорджа Уилкинсън (от ляво на дясно).

Дисциплинирани като войници и с вид на ученици в гимназията – много по-млади, отколкото изглеждат с тежкия грим на сцената, артистите в главните роли в бродуейския мюзикъл „Фантомът на операта“ се появиха още преди уречения час за среща-брифинг с представители на българските медии. След гастрола в София за 14 представления от 11 до 21 април постановката е у нас за нова серия от девет представления от днес до 5 септември в зала 1 на НДК. Всички присъстващи от екипа изразиха възторга си от факта, че са отново в България. Ето защо:

„Времето тук е прекрасно, София е много красив град през лятото с планината, с многото зеленина – всичко е перфектно. Аз живея в Лондон, където почти непрекъснато вали и не е така приятно, но най-хубавото на това, че сме отново в България, е, че всички са толкова приятелски настроени и харесват шоуто ни, а това ни прави щастливи и ни вдъхва огромна енергия“, сподели актьорът Надим Нааман, който е в образа на Фантома.  

Нааман подчерта, че София е

единственият град, който продукцията посещава за втори път

в рамките на турнето. „Когато бяхме тук през април, никой не споменаваше за възможно завръщане. Но след няколко седмици ни се обадиха: „Слушайте, от София ви искат отново, какво ще кажете?“. По-късно през септември аз имам ангажименти в други държави, но за тези дати за щастие бях свободен“, разказа 40-годишният тенор с ентусиазъм на тийнейджър в погледа. 

Той призна, че от април досега е имал множество концерти из Европа, но не и участия в мюзикъли, така че буквално нямал търпение да се върне към „Фантомът…“ с ролята, която толкова много харесва. „Хубавото на това шоу е, че много артисти са се сменили да играят ролите в продължение на 40 години. Може би е имало 10, 20 или 30 Фантоми, Кристини, Рауловци…, но мога да кажа, че „Фантомът на операта“ е спектакъл, към който винаги искаш да се връщаш. Аз започнах в хора, после бях Раул, сега съм Фантома, може би ще играя някои от мениджърите на Парижката опера в бъдеще. А актрисата, която играе Кристин, ще се върне в шоуто като примадоната Карлота или Мадам Жири“, коментира Надим.  

„Връщаме се тук заради невероятното посрещане, което имахме първия път, ето защо сега отговорността към българската аудитория е много голяма. Целият ни екип обаче беше единодушен, че трябва да дойдем отново“, категоричен беше Дъги Картър, който е в ролята на Раул – възлюбения на главната героиня Кристин Дайе и конкурент на Фантома за сърцето й. Той потвърди, че когато се връщаш някъде, където си бил преди, усещането е чудесно – вече познаваш улиците и сградите, сам можеш да си намериш пътя, и освен да свещенодействаш с прекрасната музика на Андрю Лойд Уебър, можеш да се отпуснеш и да релаксираш, наслаждавайки се на всичко, сякаш си у дома. Картър се похвали, че има ангажимент във „Фантомът на операта“ и за следващата година, а след това – бъдещето ще покаже.

Актрисата Лара Мартинс в ролята на Карлота също е въодушевена от завръщането си в София: „Градът е много красив, хората са излезли по улиците, оживено е. Аз пристигнах преди 5 дни – малко по-късно от останалите, защото бях ангажирана и в друг спектакъл. Но тук прекарахме доста време първия път и вече знам къде да отида, къде са любимите ми кафенета, ресторанти, супермаркети, шопинг центрове. Чувствам се много свойски“, не скри тя. За Лара

екипът на „Фантомът…“ е като голямо семейство

Затова всеки път, когато се връща в каста на представлението, за нея е специален. „Аз съм от много години в шоуто – играла съм го на Уест Енд дълго време, сега и в тази продукция съм от няколко години. Много съм горда, че продължават да ме канят“, обясни тя силната си връзка с това произведение.

Новото попълнение в екипа – сопраното Бриджит Костело, която за пръв път ще пее на сцената на НДК като Кристин довечера, сподели, че колегите й са й говорили само хубави неща за априлското гостуване: „Казаха, че са харесали много хората, храната, времето и приема тук, ето защо нямам търпение да изляза първата вечер на сцената“, посочи тя. Когато не пътува с мюзикъла, Бриджит живее в Австралия и преподава пеене на деца. Красавицата призна, че не ревнува героинята си за това, че и друга певица влиза в костюма й. „За мен е много полезно, че има и друг изпълнител на моята роля. По този начин имаш повече свобода, повече време да дадеш малко почивка на гласа си и на тялото си. Защото е доста натоварващо да си на сцената четири пъти седмично“, отбеляза тя.

Джорджа Уилкинсън, която бе титулярка за образа на Кристин в априлските спектакли у нас, сподели, че първият път, когато е пяла във „Фантомът на операта“, е бил най-трудният дебют в нейната кариера, тъй като ролята е била за нея нещо като детска мечта. За щастие, тя се е сбъднала, и сега Джорджа иска да я играе колкото се може по-дълго. „Чувствах, че сякаш съм създадена да изиграя Кристин. Толкова много неща ме водеха към този момент“, върна лентата тя.

Джеймс Билиос – изпълнителен продуцент и управляващ директор на Broadway Entyertainment Group, също сподели похвални слова за българската публика. „България е страхотен пазар за сценичното изкуство,

българите са фантастични хора – те обичат театъра

което е много важно за нас. В доста страни не е така. Тук хората са свикнали да гледат театър от много млади, обличат се специално за събитието, личат си добрата им подготовка и възпитание“, щедър на комплименти бе той, като не пропусна да сложи в добрите примери и акустиката в зала 1 на НДК, която го е изненадала с качеството си.

Топмениджърът обясни, че компанията им не се заема с много продукции, но представлява такива, които са на най-високо световно ниво. В тяхното портфолио за 2025 г. например е и „Малкият принц“ по Антоан дьо Сент-Екзюпери и с оригиналната музика на Тери Трък. „Стремим се да вземем най-доброто шоу, което можем да вземем. В света в момента има само 5-6 такива и „Дисни“ притежава правата за някои от тях, но с тях се работи трудно…“, отбеляза Билиос. Той разказа още, че самият Андрю Лойд Уебър одобрява лично всеки артист от предложения му от компанията каст.

Продуцентът внесе уточнения и за разликите в цените на билетите за отделните страни. В Южна и Северна Европа по правило те са по-ниски, докато за няколко държави от Централна Европа са двойни: Белгия, Швейцария, Люксембург. „Там хората са богати и за тях не е проблем да дадат 300-400 долара за билет за мюзикъл“, каза той.

Остават по-малко от два часа и половина до началото на първия спектакъл от втората серия представления на бродуейския мюзикъл „Фантомът на операта“ в София, а след това продукцията ще поеме към Лисабон, Базел, Прага, Антверпен, Прибалтика и Скандинавието.

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата