Най-мащабната продукция, гостувала някога у нас, ще бъде представена в София от 11 до 21 април в зала 1 на НДК. Цели 14 представления на мюзикъла „Фантомът на операта” бяха изкупени за броени дни и поради огромния интерес на публиката в продажба бяха пуснати допълнителни билети. Те също са на привършване, съобщават организаторите на събитието от BG Sound Stage Management.
Близо 44 000 български зрители ще могат да видят прочутата творба на Андрю Лойд Уебър, която в продължение на 36 години не слиза от сцените на Уест Енд и Бродуей.
Повече от 230 костюма ще бъдат сменени в представлението „Фантомът на операта” от 100-членния състав от актьори, балетисти и статисти. Те са изработени на ръка от многобройни шивачи и се поддържат в перфектен вид от екип професионални гардеробиери. Костюмите се перат и гладят след всяко представление. Всеки от тях е създаден специално за всеки отделен герой, типичен за епохата 1850-а година в Париж, където се развива една от най-прочутите и трагичнни любовни истории, описвани някога на сцена – тази на младата певица Кристин Дайе, Раул и Фантома на операта.
Пищните костюми са изработени от скъпи материи – коприна, кадифе, дантели, с над 1200 пришити декоративни елементи – „скъпоценни“ камъни, мъниста, апликации. Завесата, която се спуска в пето действие, е направена от 20 000 копринени рози, ръчно бродирани в Китай. За завесите са използвани 2230 метра плат, 900 от които – обагрени по специален начин. Ресните с пискюли са с обща дължина 226 метра. Те се състоят от 250 килограма боядисана вълна, в която са вплетени 5000 дървени мъниста, внесени от Индия.
Подготовката на визията на актьора, който изпълнява ролята на Фантома, отнема повече от 2 часа за всяко представление. Процесът е дълъг: първо се подготвя лицето – то трябва да е гладко избръснато, хидратирано и след това внимателно подсушено. Следва техническата част по фиксиране на маската, довършване на грима и прическата, поставяне на микрофоните и лещите. Това, което зрителят вижда накрая, е комплексен и сложен продукт на усилията на много хора – продуцент, режисьор, сценарист, гримьор, техници.
Що се отнася до гардероба, „Фантомът на операта” се смята за естетически най-изпипаната и разкошна постановка на Бродуей. Именно в категорията за най-добри костюмите тя е удостоена с предстижната театрална награда „Тони”.
Дизайнерът на костюмите е и дизайнер на декорите: той е пресъздал интериора на Парижката опера, огромния полилей – важен участник в края на първо действие, въртящата се сцена, показваща дълбините на операта, кулисите и балната зала за сцената „Маскарад”.
Последни билети, само от ценови категории 80, 100 и 200 лева, все още могат да се намерят в системата на Ивентим.