Медия без
политическа реклама

Йонас Кауфман остави най-хубавата ария за десерта с бисовете

Дългоочакваната оперна гала на световноизвестния тенор не остави празно място в Зала 1 на НДК

29 Септ. 2024
Йонас Кауфман (в центъра), Рейчъл Уилис-Сьоренсен и диригентът Йохен Ридер приемат овациите на публиката в НДК.
Даниел Димитров
Йонас Кауфман (в центъра), Рейчъл Уилис-Сьоренсен и диригентът Йохен Ридер приемат овациите на публиката в НДК.

Дългоочакваният концерт на смятания за световен тенор номер едно в настоящия момент – Йонас Кауфман, не остави празно място в Зала 1 на НДК в съботната вечер. Германският оперен ас предложи на българската публика една навярно малко неочаквана програма, която не включваше най-популярните и широко познати арии от теноровия репертоар, но създаде истински празнично настроение сред присъстващите. Всяка ария или дует с любимата концертна партньорка на певеца – американското сопрано Рейчъл Уилис-Сьоренсен, бяха възнаграждавани с бурни аплодисменти и викове „Браво!“ от зрителите, чуваха се и възгласи на чужди езици – „Гранде!“ („Велик!“), тъй като класната оперна гала бе привлякла и много гости на страната, чуждестранни дипломати, артисти и прочие. Поне двама министри на културата се насладиха на събитието: настоящият служебен – маестро Найден Тодоров, и един от бившите – актьорът Владо Пенев.

Йонас Кауфман излезе на сцената, докато звучеше прологът на операта „Палячи“ от Руджеро Леонкавало в изпълнение на Софийската филхармония под диригентската палка на Йохен Ридер. След интермецото от същата опера и арията на Канио тенорът отстъпи подиума на ангелогласната Рейчъл Уилис за ария на Мими от „Бохеми“ на Пучини, а после се присъедини към нея като Рудолф за дуета от I действие O soave fanciulla („О, мило момиче“). Кауфман продължи с ария на Калаф от Пучиниевата опера „Турандот“ и ария на Андре Шение от едноименната опера на Умберто Джордано.

След антракта италианският оперен репертоар бе сменен с немскоезичен оперетен. „Олекотената“ част от програмата включваше арии и дуети от популярни произведения на Франц Лехар („Джудита“, „Фраскита“, „Веселата вдовица“, „Страната на усмивките“), Йохан Щраус-син („Една нощ във Венеция“, „Виенска кръв“), Ралф Ервин („Целувам ви ръка, мадам“), а Йонас Кауфман и Рейчъл Уилис-Сьоренсен от време на време се завъртаха с танцова стъпка в ритъма на валса.

Най-хубавото дойде с бисовете като дълго предвкусван десерт: първо двамата поднесоха прочутата „Наздравица“ от Вердиевата „Травиата“, а след нея Кауфман избухна с вълшебното Nessun dorma от „Турандот“ на Джакомо Пучини. Може би не в най-върховата си вокална форма тази вечер, с малко „песъчинки“ от дрезгавина, с великолепната ария световноизвестният тенор демонстрира цялата красота на белкантото с гласа си. Последваха ария от „Адриана Лекуврьор“ на Франческо Чилеа в изпълнение на Сьоренсен и абсолютният финал – обичаният дует на Едвин и Силва от „Царицата на чардаша“ на Имре Калман. Дълго след бисовете публиката аплодираше двете големи оперни звезди, а група симпатични японци напразно се надяваха да вземат автографи от тях, отблъсквани от охраната на сцената…

Концертът на Йонас Кауфман у нас трябваше да се състои още през май, но тогава не се случи поради заболяване на световноизвестния тенор.

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата