Операта от Верди "Бал с маски" звучи като подходящо начало за новия сезон на Кралския театър в Мадрид в тези смутни времена. Трупата на оперния театър обаче не успя да представи дори нея - спектакълът бе спрян от публиката, недоволна от неспазването на предписанията на здравните власти за социална дистанция, съобщава испанският в. "Ел паис".
Читател на вестника, присъствал в залата, увери, че в сектора с по-евтини билети е имало до 15 поредни заети места и съответно – тотална липса на физическа дистанция между зрителите. „Нямаше формуляри за жалби, трябваше да отидат в офисите, за да ги отпечатат. В ложите можехте да видите някои затворени седалки, но в мецанина, където всички сме много по-близо един до друг, имаше цели редици от 15 души един до друг. Много възрастни хора идват тук и това трябва да се вземе предвид“, разказва един от присъстващите.
Атмосферата се е нажежила и мнозина са започнали да пляскат с ръце и да тропат с крака, за да покажат възмущението си. Недоволството започнало още с излизането на диригента Никола Луизоти на сцената. Той и музикантите успели криво-ляво да изпълнят увертюрата, преди ръководството на театъра да обяви пауза и да размести 200 души, за да угоди на протестиращите. "Бунтът" продължил близо час, като довел до второ прекъсване след първата ария на солиста Рамон Варгас.
Гневът на тълпата е достигнал до такава точка, че ръководството на театъра взело решение всеки, който желае, да напусне залата и да получи обратно похарчената за билет сума. В резултат е настъпил хаос във фоайето, като е пострадал един от охраняващите театъра полицаи.
Хулио Браво - журналист, който отразява оперната сцена за испанския в. "ABC" заяви, "знаем, че испанците са с гореща кръв, но не съм виждал нищо подобно в 35-годишния си професионален опит".
В свое изявление Кралската опера настоя, че капацитетът на залата е бил запълнен според изискванията - едва на 51,5%, т.е. продадени са 905 билета вместо близо 2000.