Оркестърът на Нюйоркската филхармония, който още през юни отмени есенната част от графика си с надеждата да се завърне на 6 януари, във вторник се отказа от всичките си ангажименти до 13 юни 2021 г., съобщава Ен Би Си. "Честно казано в цялата 178-годишна история на Филхармонията никога не е имало толкова голяма криза", заяви пред "Ню Йорк Таймс" Дебора Борда, президент и изпълнителен директор на оркестъра.
Спирането на представленията от средата на март изложи Филхармонията, подобно на много други художествени колективи по света, зависими от продажбата на билети, на опустошителен спад в приходите. Дебора Борда заяви, че оркестърът ще има дефицит от около 10 милиона долара за финансовата година, приключила през август. От оркестъра очакват загуби от около 20 милиона долара от нереализирани приходи от билети за предстоящия сезон 2020-21 и вече са съкратили половината от административния си персонал. Заплащането на останалите е намалено с около 30 процента. Договорът на Филхармонията с музикантите изтече миналия месец и тъй като преговорите за нов договор продължават, от месец май насам музикантите получават 75% от основното заплащане в оркестъра.
На този етап най-доброто място за свирене, на което е може да се надява всеки музикант, са тротоарите в Бронкс или Куинс. Там от месеци насам се случват единствените публични изпълнения на малки групи оркестранти от Филхармонията. Обстановката е далеч от обичайния дом на оркестъра в Линкълн център в Манхатън. Трафикът е шумен, клаксоните не млъкват, но тези участия задоволяват донякъде потребността на оркестрантите от публични изпълнения, защото иначе се чувстват лишени от цел.
”Един музикант не може да се чувства пълноценен, ако свири само за себе си“, каза Фиона Саймън, родом от Англия, която се е присъединила към Нюйоркската филхармония през 1985 г. През последните месеци публиката ѝ е липсвала толкова много, че понякога се е обаждала на приятели, за да им посвири по телефона.
“Мисля, че това е основно човешко право", казва тя.
As part of NY Phil Bandwagon Chris Martin, Ethan Bensdorf, Richard Deane, Horn, Colin Williams, and Alan Baer gave the World Premiere of Anthony Barfield's “Gravity,” a piece inspired by Langston Hughes’s poem “Harlem.”
Posted by New York Philharmonic on Wednesday, October 7, 2020