Медия без
политическа реклама

Лидерът на "Рамщайн" се направи на Анди Уорхол

"Касапинът" Тил Линдеман заряза пържолите за веганска кампания

12 Яну. 2021
 Тил Линдеман на концерта на "Рамщайн" в София през юли, 2013 г.
Снимка Емил Л. Георгиев
Тил Линдеман на концерта на "Рамщайн" в София през юли, 2013 г.

Ако харесвате немската група „Рамщайн“ толкова много, че не можете да ѝ се наситите, вече имате възможност да се насладите на нов клип, в който фронтменът ѝ не пее и не рецитира, а дъвче, съобщава „Дойче Веле“. При това не дъвче някоя кървава пържола, нито глозга суров кокал, което би било съвсем в стила му, а вегетариански сандвич - все едно е жалостивият Пол Маккартни, а не бруталният Тил Линдеман. 

Яде цели пет минути, но така и не изяжда целия сандвич (изглежда си прибра остатъка за по-късно) и накрая обявява „Казвам се Тил Линдеман и току-що ядох зеленчуков бургер“.

Сцената е цитат от известния документален филм от 1982 г. „66 сцени от Америка“, в който американският художник Анди Уорхол яде бургер и накрая казва: „Казвам се Анди Уорхол и току-що хапнах хамбургер“.  Всъщност в клипа Линдеман дори носи перука като на Уорхол, което допълнително трябва да подчертае очевидността на римейка.

Отрывок из документального фильма "66 scenes from America" режиссера Jørgen Leth (Дания, 1982). Источник - DVD от Doc Alliance Films. Оригинальное разрешение...

Видеото с фронтмена на "Рамщайн" е реклама на производител на вегански храни, който участва в януарската кампания с нестопанска цел срещу месото - Veganuary. Кампанията призовава всички съвестни граждани на планетата да спрат да ядат месо поне за един месец (а именно януари). В акцията участват както известни лица, така и различни организации, търговски и нетърговски предприятия.

Не е известно Линдеман е отказал месото завинаги или само за пет минути, колкото трае рекламното филмче. Немското арт списание Monopol разкритикува акцията със статия, озаглавена „Заместителят на Уорхол яде заместител на месото“. Според автора на статията Линдеман в ролята на Уорхол не е убедителен, а перуката е като смокинов лист, опитващ се да по някакъв скрие срамната му неубедителност.

Критикът от Monopol смята, че продуцентите е трябвало да поканят за тази роля някой с по-малко брутално излъчване, особено след като Линдеман винаги е бил известен със своята искрена любов към месото, сатърите и изцапаните с кръв касапски престилки, с които сме го виждали на сцената и в София. 

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата