Премиера: „Сцени от един семеен живот“
Участват: Весела Бабинова, Пенко Господинов и други
Шест етапа от брачните взаимоотношения проследява най-новата постановка на Крис Шарков „Сцени от един семеен живот“, чиято премиера се състоя миналата седмица в Малък градски театър „Зад канала“. Пиесата се базира на едноименния минисериал на Ингмар Бергман от 70-те години на миналия век и е ориентирана към по-ранното му творчество, което е под знака на метафизичното. Зрителите, запознати с филмите на шведския режисьор, сценарист и продуцент от този период, разпознават цитати и от други ленти („Срам“, „Животът на марионетките“), умело вплетени в цялостната тъкан на спектакъла.
За ролите на мъжа и жената от централната брачна двойка – Мариане и Юхан, в които във филма се изявяват Лив Улман и Ерланд Юзефсон, сега режисьорът е прибягнал до оригиналното решение да се изпълняват от две двойки актьори. Това са Весела Бабинова – Христо Пъдев и Анастасия Лютова – Пенко Господинов. По думите на Крис Шарков водеща е идеята за „двойника“, за оглеждането на човека в другия. Този мотив намира продължение и в сценографското оформление, направено от Никола Тороманов. Пространството отпред е организирано на две нива с идентична мебелировка и атмосфера. Долното най-често е съсредоточие на случващото се в дома. Горното се превръща например от адвокатска кантора в „чуждото“ място, където в един момент съпругът „дезертира“. Общото е, че само привидно и двете са стабилни и изрядно подредени, точно както в първата сцена Мариане и Юхан ни изглеждат съвършената двойка. Съзвучни с тази илюзорна представа са белите им одежди в началото, които са в рязък контраст с „черния“ във всяко отношение облик на другата семейна двойка – Катарина (Каталин Старейшинска) и Петер (Стоян Младенов). Колкото хармонични ни изглеждат отношенията на Мариане и Юхан, толкова техните приятели са на път да се изтребят взаимно. Публиката обаче е свидетел отблизо как колелото се завърта и идиличният свят на главните герои се разпада. „Красивият въздушен балон“, на какъвто е оприличен той в пиесата, очаквано се пука. Все по-зловещо звучене добива репликата, че ако има нещо по-лошо от изтезаването на малки деца, то това са мъж и жена, свързани в двойка, които се мразят.
Както и в предишни постановки, режисьорът не напуска контекста на своето съвремие, от което казва, че силно се интересува и което адаптира смислово. И не става дума само за това, че модерните технологии играят важна роля в живота на персонажите. С излъчването си, с поведението си, с цялото си „славно фиаско“ те са продукт на днешната епоха.
Следващите представления се играят на 13 и 27 октомври.