"Титаник" оглавяваше класацията на най-касовите филми в историята в продължение на десет години (1998-2008, от върха го измести "Аватар" на същия режисьор). Но този уикенд филмът на Джеймс Камерън бе детрониран по приходи от тазгодишния хит "Топ Гън: Маверик". Той е спечелил 662 милиона долара от продажба на билети само в САЩ, което го прави седмият най-касов филм за всички времена в Америка - и едно място пред "Титаник", чийто приход у дома е "само" 659 милиона. Разбира се, самолетният екшън с Том Круз не е подобрил постижението му като зрителска посещаемост, защото за 25 години билетите за кино са поскъпнали значително и на фона на инфлацията един и същи приход се реализира при много по-малък брой продадени билети. Но все пак постижението на "Топ Гън" е значително, като се има предвид, че това е един от първите блокбастъри, след като коронавирусът нанесе непоправим удар върху киноиндустрията. Той е вторият най-доходосен филм в света от началото на пандемията през март 2020 г., след "Спайдърмен: Няма път към дома".
"Топ Гън: Маверик" си е докарал 1.3 милиарда долара в световен мащаб, което не може да се мери със световния боксофис на "Титаник" (2.2 милиарда), но е завиден резултат, като се има предвид, че той не бе прожектиран - по политически причини - на някои от най-големите пазари като Китай и Русия.
Най-гледаният в САЩ филм за всички времена си остава "Междузвездни войни: Силата се пробужда" от 2015 г., с 936 милиона долара, припомня Variety. Вкусовете на американската публика може драстично да се различават от тези на международната.
Продължението на "Топ Гън" от 1986 г. излезе през май и бе посрещнато със силно положителни отзиви от критиката и публиката. Филмът получи суперлативи и от режисьора киноман Куентин Тарантино, който похвали "Маверик" и "Уестсайдска история" на Спилбърг като големите кинематографични зрелища на последните години. "Това е киноспектакъл, какъвто мислех, че никога повече няма да гледам", каза той за "Топ Гън 2" в подкаста ReelBlend.
Тарантино не спести добри думи и за режисьора Джоузеф Косински, който наследи на това място покойния Тони Скот. Куентин и Тони бяха приятели и Скот засне филма си "Истински романс" по негов сценарий. "Има един чудесен, много мил нюанс в "Маверик", каза той. "Харесвам киното на Тони Скот, харесвам и Тони, и този филм максимално се приближава до негов филм. Уважението и любовта към него се усещаше във всеки кадър, във всяко режисьорско решение."