Медия без
политическа реклама

С "Царицата на чардаша" спуснаха завесите в Музикалния театър

Оперета на "бащата на валса" и заглавие от Бродуей влизат в обновения репертоар 

Лилия Илиева и Денко Проданов в образите на главните герои в оперетата на Калман.
Снимки: Национален музикален театър
Лилия Илиева и Денко Проданов в образите на главните герои в оперетата на Калман.

Премиера на 20 октомври: "Прилепът"
Премиера на 24, 25 и 26 януари догодина: "Цигулар на покрива"

Нестихващи аплодисменти и море от цветя увенчаха края на Сезон 2019-2020 в Националния музикален театър, определен от директорката Марияна Арсенова като един от най-успешните. Нейна и на австриеца Адриан Холендер е постановъчната версия на спектакъла, избран за официалното закриване, което се състоя в неделя вечерта. Става дума за класическата, но същевременно и модерна трактовка на оперетата на Имре Калман "Царицата на чардаша". Тя пренася зрителите в бляскавата атмосфера на Австро-Унгарската империя, където въпреки перипетиите любовта успява да победи дори най-неразрешимите социални различия и конфликти. Гледаме Марияна Арсенова и в една от ключовите роли - тази на Цилика, която е твърдо против връзката на сина си с вариететната певица Силва, макар тя самата навремето да е била царица на чардаша. С очарователен финес в диалозите на героите се прокрадва и българска "нотка". Например, когато заявяват предпочитанията си към популярна марка нашенски коняк или минерална вода, превърнали се в своего рода национални емблеми.
След края на спектакъла директорката на театъра "открехна завесата" и за някои от новите заглавия, с които ще се обогати репертоарът през следващия сезон. За 20 октомври е планирана премиерата на "Прилепът" от Йохан Щраус-син - комична оперета в три действия. Създадена е по фарса на Ю.Р. Бенедикт "Затворът" и водевила на Анри Мейак и Людовик Алеви "Полунощният бал", а либретото е на Карл Хафнер и Рихард Жене. Заедно с "На хубавия син Дунав" и "Приказка за Виенската гора" това е една от най-популярните и обичани творби на признатия още приживе за "крал на валса" Щраус. Освен това е и една от най-поставяните в Националния музикален театър оперети, с която той гастролира в началото на XXI век в Германия, Швейцария, Австрия, Дания, Люксембург и Япония. 
Още повече нажежава очакванията новината, че са откупени за България правата на култовия бродуейски мюзикъл "Цигулар на покрива" от Джери Бок. Ще го постави сръбският режисьор Небойша Брадич, а премиерата ще се състои през януари 2020 година. Мюзикълът се базира на повестта "Млекарят Тевие" на Шалом Алейхем, а либретото е на Джоузеф Стейн и Шелдън Херник. Сценографията отново е поверена на Мирослав Табачки (Сърбия), автор на зрелищните декори на хитовото заглавие на Музикалния театър "Фантомът на операта". Относно въпросния спектакъл поради огромния зрителски интерес от 3 до 17 ноември са запланувани още осем представления, билетите за които вече са пуснати в продажба. "Благодарение най-вече на приходите от "Фантомът на операта", който се превърна във феномен за българската музикална сцена, театърът отчита над един милион лева приходен остатък", добавят от ръководството.


 

Последвайте ни и в google news бутон