Изваяните задни части на фигура на млад роб може да донесат дълго търсеното потвърждение, че техен създател е Микеланджело, съобщава Daily Mail.
Върху задната част на модела от восък, наречен Роб, за който експертите вярват, че е изваян от Микеланджело и се съхранява в музея „Виктория и Албърт“, бe разкрит пръстов отпечатък, за който кураторите смятат, че най-вероятно принадлежи на ренесансовия гений.
Находката е направена по време на снимките на поредицата на Би Би Си Secrets of the Museum (Тайните на музея), чието излъчване започва следващата седмица. Кураторите се надяват, че отпечатъкът ще помогне да се сложи точка на досадните въпросителни за неговата автентичност.
Восъчните модели са служели като предварителни скулптурни "скици" на ваятелите през Ренесанса. Микеланджело обикновено е унищожавал своите, което прави няколкото оцелели много ценни. Друг модел, запазен в Италия, също има следи от отпечатъци и може да се направи сравнение.
Скулптурата, за която е направен моделът „Млад роб“ вероятно е била предназначена за гробницата на папа Юлий II, който е починал през 1513 година, но е останала недовършена. Сега тя се намира в Galeria Dell' Academia във Флоренция.
Отпечатъкът в музея „Виктория и Албърт“ е открит, след като восъчната фигура е била преместена от горна галерия, където температурите бързо са се повишавали през топлата пролет на миналата година, в по-студеното складово помещение на музея. Кураторите са все по-загрижени от крехките восъчни модели, застрашени от глобалното затопляне - летата във Великобритания стават все по-горещи.
Микеланджело Буонароти, е живял от 1475 до 1564 г., е първият художник, признат от съвременниците си за гений, според Националната галерия в Лондон. Той е роден в Капрезе и е обучен първо за художник при Гирландайо, а след това и като ваятел под патронажа на Лоренцо де Медичи. През 1496 г., вече известен като скулптор, той отива в Рим, където извайва шедьовъра си „Пиета“ за базиликата Свети Петър. Обратно във Флоренция през 1501 г. започва работа по много скулптурни и живописни проекти, повечето от които остават недовършени. През 1505 г. е призован в Рим, за да работи по фигурите за гробницата за папа Юлий II, проект, който го преследва следващите 40 години.
От 1508 до 1512 г. Микеланджело изрисува стените и сводестия таван на Сикстинската капела в Рим със сцени от Стария Завет, от Сътворението до Историята на Ной. Въпреки че винаги се е смятал за флорентинец, той е живял по-голямата част от живота си в столицата, където и починал на 88-годишна възраст.