Че камерата го обича и че на екрана е като магнит за зрителския поглед, отдавна знаехме. Че и на сцената може да държи вниманието на публиката в шепата си за близо час и половина, след „Идиот 2012“, „Да играеш жертвата“, „Малкият Пучи“, Ованес Торосян декларира и с моноспектакъла си „Тигър и дракон“ в Театър 199. В него Ованес разказва забавни истории, рапира, рецитира Шекспир, дори в един момент напуска сцената и буквално се смесва с феновете си в залата по начина, по който Роберто Бенини навремето излезе да си получи Оскара за „Животът е прекрасен“ – стъпвайки по облегалките на столовете.
Актьорът-момче ни грабва още с първата си изповед от авторския текст на Йоана Мирчева, позната и от „Пощенска кутия за приказки“. В нея героят на Торосян излива неволите от скучното си ежедневие на продавач в магазин за скъпи куфари, чанти и портфейли „Ваш`та кожа“, в който почти никой не влиза; споделя триковете, с които надхитрява шефката си, за да се освободи от тегавите задължения, преминавайки от омърлушването до ентусиазма. Преди да осъзнаем, че персонажът всъщност е на кастинг, той ни е спечелил, затова се радваме, че въображаемата комисия иска от него още и още. И той не се бави да й/ни го даде – с лекотата, с която диша: креативен, симпатичен и свръх-енергичен. Ще ни посвети в преживелиците си в певческото изкуство, където оня тигър, който се крие в него, непрекъснато ще го тласка да пее пред и извън хора. Ще ни запознае с братовчеда Стефко – вечният положителен пример в семейната хроника (всеки навярно си има в биографията по някой Стефко), което обаче не пречи на комичните общи разпивки. И така нататък в същия дух…
Моноспектакълът „Тигър и дракон“, чийто режисьор е Юрий Дачев, е най-вече за ония млади хора, които търсят своя път в света и „се вкарват“ в различни „филми“, за да го налучкат. Героят ще открие своя в актьорското превъплъщение, а Ованес Торосян няма да остави и капка съмнение в своето пълно сливане с него. Дали ще спечели кастинга, остава извън финала на представлението, но в нашите сърца със сигурност го е издържал. А какви са заслугите на дракона в това начинание, следващите зрители ще могат да разберат на 19 ноември, 3 и 26 декември.
Сценографията за спектакъла е на Ханна Шварц, музиката – на Мартин Каров.