С пандемия или не, Софийската филхармония продължава да държи високо нивото на музикалния живот у нас. Поредното голямо събитие за меломаните е концертът на 7 март в зала България, в който под диригентската палка на маестро Фредерик Шаслен оркестърът ще представи неговите „Тема и вариации за тромбон и оркестър върху симфония No 3 от Г. Малер", Четири последни песни от Рихард Щраус и Симфония № 38 „Пражка" от Моцарт. Солисти ще са първият тромбонист на Концертгебау Йорген ван Райен и ученичката на Райна Кабаиванска Мария Радоева.
Един от най-обичаните и популярни диригенти и композитори, също пианист и писател, Фредерик Шаслен е роден в Париж и получава образованието си в Парижката консерватория и залцбургския Моцартеум. От самото ѝ начало кариерата му преминава по най-престижните световни сцени. В края на 80-те и началото на 80-те е асистент първо на Даниел Баренбойм с Оркестъра на Париж и на фестивала в Байройт, а след това — на Пиер Булез в Ensemble Intercontemporain. Бил е музикален директор на Операта в Руан (1991 – 94), Симфоничния оркестър на Йерусалим (1998 – 2001), Манхаймския национален театър (2004 – 2007), Операта на Санта Фе (2009 – 2013) и отново Йерусалимския симфоничен оркестър (2011 – 2019).
Дирижирал е оперни спектакли в Метрополитън в Ню Йорк, оперите в Лос Анджелис, Лайпциг, Дрезден, Мадрид, Болоня, Рим, Венеция, Торино, Токио, Дойче опер – Берлин, Щатсопер в Мюнхен… Прави своя австрийски дебют на фестивала в Брегенц в постановката на „Набуко" (1993, 1994), там през следващите две години дирижира и „Фиделио".
От 1997 е редовен гост-диригент на Виенската опера, където е дирижирал 34 различни творби в 250 спектакъла. А с Виенската филхармония е концертирал като диригент и като пианист (Малер – Пета симфония, Бетовеновия Пети клавирен концерт). Сред изявите му напоследък са новите постановки на „Хофманови разкази" в Дрезден и в Копенхаген.
Няма голям френски симфоничен оркестър (Националния, Оркестъра на Париж, Парижката опера, Оркестъра на Френското радио), който Шарлен да не е оглавявал, плюс оркестрите на Миланската Скала и Торино Rai, Лондонската филхармония и Лондондските симфоници, Манчестърския Hallé, Виенската филхармония и Виенски симфоници, Националния оркестър на Испания и много други.
Освен като диригент се изявя и като солист с концерти за пиано (двата клавирни концерта на Равел и петте концерта на Бетовен с Виенската филхармония, и Моцарт с Виенския камерен оркестър).
Фредерик Шаслен дирижира „Дон Жуан“ на Рихард Щраус в изпълнение на Йерусалимския симфоничен оркестър.
Шаслен се утвърждава с литературно творчество — като автор на есето Music in Every Sense, публикувано на френски (изд. France-Empire) и немски (изд. Böhlau), достъпно на английски в Kindle и на романа „Да бъдеш Густав Малер" (изд. Fayard), за премиерата на който прави собствена оркестрация на Десетата симфония на Малер, изпълнена на 30 ноември 2018 със Загребската филхармония под негово диригентство.
Като композитор е написал пет опери (най-известната е „Брулени хълмове“) и над петдесет вокални творби по стихове на Роберт Фрост, Жан Кокто и др., изпълнявани и записвали заедно откъси от други негови произведения от звезди като Анна Нетребко, Натали Десай, Олга Перетятко и Диана Дамрау.
От май 2019-а се подготвя новата му опера-мюзикъл „Монте Кристо", поръчана за операта в Лос Анджелис от Пласидо Доминго (чийто договор обаче не беше продължен, след появилите се обвинени в сексуален тормоз). Това, надяваме се, няма как да попречи на планираните постановки във Валенсия, Париж, Монте Карло, Болоня, Лисабон и Виена.