Зрителите в Близкия изток няма да могат да изживеят епичната любовна история между Мария и Тони: „Уестсайдска история“, адаптация на Стивън Спилбърг по класическия бродуейски мюзикъл, е забранен в Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства, Катар, Бахрейн, Оман и Кувейт.
В някои от тези страни - като Саудитска Арабия и Кувейт - филмът директно не получи сертификат за разпространение. В други (Катар и Оман) забраната дойде, след като Disney отказа да се съобрази с исканите от местната цензура съкращения, съобщи Variety.
Този ход не е напълно изненадващ, защото страните от Близкия изток имат строги изисквания за цензура по отношение на сексуалността, нецензурния език и други аспекти, които не съответстват на религията и националните им културни възгледи. В „Уестсайдска история“ няма профанизми, но както се разбра, цензорите не са могли да понесат присъствието на транссексуален герой, чиято роля изпълнява небинарният актьор Айрис Менас.
Филми с препратки към ЛГБТИ редовно стават мишени за цензорите не само в Близкия изток, но и в Русия и Китай. Съвсем наскоро комиксовият епос на Disney „Вечните“ така и не стигна до разпространение в същия регион, поради включването на първата открито еднополова двойка във филм на Marvel. Във „Вечните“ Фастос (божество от друг свят) в изпълнение на Брайън Тайри Хенри споделя целувка със смъртния си съпруг Бен (Хааз Слейман). В Русия пък филмът бе прожектиран, но само за зрители над 18 години.
„Уестсайдска история“ излиза по кината по света и у нас в петък. Новата версия идва 60 години след оригиналния филм (който от своя страна е адаптация по бродуейския мюзикъл от 1957 г.), а Рейчъл Зеглър и Ансел Елгорт са в главните роли на двамата влюбени. В тази съвременна версия на Ромео и Жулиета, междуетническия романс на младите подхранва съперничеството между две враждуващи улични банди. Актьорският състав включва още Ариана ДеБос като Анита, Дейвид Алварес като Бернардо, Майк Файст като Риф и Рита Морено (която спечели "Оскар" за ролята на Анита в адаптацията от 1961 г.) - този път като Валентина.
Филмовият критик на Variety Оуен Глейбърман похвали отношението на Спилбърг към добре познатата история, като каза, че режисьорът е направил филма свой, оставайки същевременно верен на вичко, което публиката обича в тази романтична история. "Във версията на Спилбърг има сцени, които ще ви трогнат, сцени, които ще ускорят пулса ви, и сцени, в които просто ще седите и ще се наслаждавате на величието на всичко това", пише той.